විධිමත් අධ්යාපනයක් ලබා හෝ නොළබා ඇත්තෙකු වූවද සමාජයෙන් බොහෝ දෑ උගනියි. ඒ හොද හෝ වේවා නරකක් හෝ වේවා එකිනෙකාගේ බුද්ධිමට්ටම් අනුව සමාජයේ වෙසෙන පිරිස විවිධාකාරී වූ ජීවන රටාවන්ගෙන් යුතු පුද්ගලයෝ වෙති. කෙනෙකුගේ දියුණුව නොරිස්සන, කෙනෙකුගේ අධ්යාපනය නොරිස්සන, තවකෙකුගේ අදහස් නොරිස්සන මෙන්ම විවිධාකාරවූ සමාජයේ ජීවත්වන මේ මිනිසා කියන සත්වකොට්ඨාශය තුල වෙසෙන (තිරි) මිනිසුන් විසින් සමාජයේ ස්වාධීනව වෙසෙන්නා කෙරෙහි ද්වේශයක්, ඊරිසියාවක් ගොඩනගාගනී එකී මිනිසාගේ ස්වාදීනත්වය පමණක් නොව ඒ පුද්ගලයාගේ ජීවනරටාවටම සාප කරමින් දැහැමින් ස්වාධීනව ජීවත්වන්නා යම් යම් දේවලට පොළබවා ගනිමින් ඔහුගේ හෝ ඇයගේ නාමය කෙළෙසීමට තැත් කරති මෙවැනි වූ කාලකන්නින්ගේ ක්රියාවන්ගේ ප්රථිපලයක් ලෙස සිරගෙවල් වල දැඩි තදබදයක්ද, උසාවි ලේඛනාගාර ගොඩගැසෙන්නට තරම් වූ පැමිණිලි පොත්වලින් පිරී පවතී රටේ මෙතරම් සමාජ පරිහානියක් සිදුවෙමින් පවතින කාළයක දැහැමිව ජීවත් වීම ඉතාමත් අසීරු කටයුක්තකි. එම (තිරිසන්) මිනිසුන් මාන බලනුයේ කෙසේ හෝ පුද්ගලයකුගේ නාමයට හානියක් කිරීමට නැතහොත් එම පුද්ගලයා සමාජයේ අපකීර්තියට පත්කිරීමටය. මෙවැනි වටපිටාවක ජීවත් වීම යනු දැලි පිහියෙන් කිරි කෑමක් වැනිය. කෙනෙකුට කරන යම්කිසි උපකාරයක් තවකෙකු දකිනුයේ ඔවුන්ගේ නරක හැසිරීමක් ලෙසය. ගැහැණියක් පිරිමියෙකු වෙත කරන උපකාරයක් වේවා, පිරිමියෙකු ගැහැණියකු වෙත කරන උපකාරයක් වේවා එය දකින පුද්ගලයා තුළ ඇතිවන්නේ ස්වේෂයක් හෝ වේවා ඊරිසියාවක් හෝ වේවා ඉන්පසු ඔහු හෝ ඇය මානබලනුයේ එකී පුද්ගලයන්ගේ චරිතයට කැළලක් ඇති කරන්නේ කෙසේද යන්නයි. මේ තුළින් ඇතැම්විට පවුල් කඩාකප්පල් වී විනාසවී යාමට පවා ඉඩක් ඇති බව ඔවුන් නොසිතන්නේ ඔවුන් තුළ හටගත් ඉරිසියාව ද්වේශය විසින් තම හර්දසාක්ෂිය වසාගෙන ඇති බවයි.
පාඩුවේ සිටින කිසිවකු අත්විදින නිදහස නොරිස්සන පුද්ගලයා මාන බලනුයේ ඔහුගේ හෝ ඇයගේ නිදහස නැතිකර දැමීමටය. මෙලෙස විටින් විට එකී නිහඩව සිටින පුද්ගලයා තුල ඇති ඉවසීමේ සීමව ඉක්මවා යාම තුල සමාජයේ තවත් අපරාධකාරයකු බිහිකරන්නට මංපාදන්නක් බව නොකිවමනාය. එය මනසක් ඇති කල්පනා ශක්තියක් ඇති කා හට උවත් වැටහෙන සත්යයකි.
No comments:
Post a Comment